Agensi Pengangkutan Awam Darat (APAD)

  •  
  •  
  •  
  • A-
  • A
  • A+
  •  
about us

Syarat Keperluan ISBSF

Versi ramah pencetakSend by emailPDF version
No. Parameter Perkhidmatan Standard Perkhidmatan
1 Kebolehpercayaan Perkhidmatan
1.1 Bilangan perjalanan
  • Sekurang-kurangnya 80% daripada perjalanan yang telah dijadualkan.
1.2 Kekerapan yang dijadualkan
  • Bas hendaklah mematuhi kepada kekerapan yang dijadualkan.
  • Sebarang kelewatan tidak lebih daripada 15 minit.
2 Pematuhan Terhadap Undang-undang
2.1 Pelanggaran trafik dan alam sekitar ke atas semua perkhidmatan bas
  • 100% pematuhan dengan undang-undang dan peraturan lalu lintas serta alam sekitar.
2.2 Kesalahan jenayah oleh kakitangan pengendali bas
  • Mempunyai karakter yang baik dan tidak pernah disabitkan dengan kesalahan jenayah di Malaysia atau di tempat lain.
3 Ketersediaan Perkhidmatan
3.1 Laluan perkhidmatan
  • 100% pematuhan bagi meluluskan laluan.

  • Perjalanan bas MESTI bermula dari terminal / pertukaran yang ditetapkan.

4 Keselesaan Perkhidmatan
4.1 Keadaan bas
  • Pengendali hendaklah memastikan bahawa keadaan luaran dan dalaman semua kenderaan yang digunakan dalam Perjanjian dibasuh sekurang-kurangnya sekali setiap hari.
5 Maklumat
5.1 Kewujudan perkhidmatan maklumat terkini
  • Menyediakan perkhidmatan hotline dan / atau menyediakan maklumat dalam laman sesawang untuk perancangan perjalanan penumpang.

  • Memaparkan termometer laluan dan jadual di semua pertukaran bas / terminal.

  • Memaparkan termometer laluan dan jadual di perhentian bas terpilih.

  • Memaparkan termometer laluan dan jadual di dalam bas.